ERGO hogar, ERGO decesos y ERGO Ecofuneral, reconocidos por primera vez con el sello EthSi

A seal that endorses the insurance company's transparent management of finances

ERGO hogar, ERGO decesos y ERGO Ecofuneral, han sido reconocidos por primera vez con el sello EthSi del Observatorio de las Finanzas Éticas de la asociación catalana FETS (Finançament Étic i Solidari). El sello avala la gestión transparente de las finanzas de la aseguradora, así como un comportamiento ético hacia todos los públicos de la compañía, incluidos la sociedad y el medioambiente.

Moreover, DKV Seguros has obtained the distinction for the fifth consecutive time. The accreditation of the EthSi distinction confirms the commitment of the Group to ethical and socially responsible values throughout the company's business scope. The process is also endorsed by an independent assessment committee which is responsible for taking the final decision to award the distinction.

This committee is formed by people with expertise in the area of social economy and civil society with a commitment to social transformation. This year, the members of the committee were: Enrique del Rio, from the Fundación Proempleo; Jesús Carrión, from the Observatori del Deute en la Globalització; Pau Vidal, from the Observatori del Tercer Sector; Jordi Garcia, de la cooperativa L'apòstrof; Joaquím Sicília, de la cooperativa ABACUS; Arcadi Oliveres, presidente de la Fundación Justícia i Pau; Llorenç Serrano, de CCOO; Raúl Contreras, from Nittúa, Platform for social change; Carlos Rey, from Red de redes de economía alternativa y solidaria (REAS); y Miquel Miró, de la Fundación Seira. FETS Financianción Ética y Solidaria es una asociación de segundo nivel que agrupa entidades catalanas del Tercer Sector y la Economía Social y Solidaria, que quieren promover la financiación ética y solidaria en nuestro país.

Since its creation in 1999, FETS's mission has been to envisage ethical banking as something beyond an idea or an eternal project, and make it tangible and real.